Partnerom projektu z programu Interreg bola maďarská obec Nagybörzsöny,
kde taktiež prevádzkujú historickú železničku. Hlavným cieľom boli
investície do trate a vozového parku oboch železničiek s cieľom ich
zatraktívnenia. Košická detská historická železnička získala európske
spolufinancovanie vo výške zhruba 195.000 eur, čo tvorilo 85 percent z
jej celkového projektového rozpočtu.
Realizácia projektu podľa OZ narážala na nemalé problémy a negatívne ho
ovplyvnila pandémia aj prudký nárast cien materiálov a energií, všetky
ciele však boli splnené. "Uskutočnili sme nevyhnutnú a náročnú opravu
parného kotla populárnej parnej lokomotívy Katka. Odborníci v Českej
republike nám na mieru vyrobili nový kotol a pec pre našu vzácnu
lokomotívu, ktorá tak môže opäť ďalšie roky tešiť našich návštevníkov," uviedol predseda OZ Detská železnica Košice Ľubomír Lehotský.
Medzi ďalšie investície patrí dodanie dvoch nových výletných vozňov s
vyššou kapacitou, oprava dvoch železničných mostov, ako aj časti trate.
Zreštaurovali tiež na Slovensku jediný švajčiarsky historický elektrický
rušeň "Krokodíl", ktorý je súčasťou vznikajúcej historickej expozície v
stanici Alpinka.
Projektový tím detskej železnice v tomto období pripravuje pokračovanie
cezhraničnej spolupráce prostredníctvom ďalšieho medzinárodného
projektu.